Haber Merkezi, (SH)
7-8 Temmuz’da Ankara’da gerçekleştirilecek NATO Zirvesi öncesinde DİSK, KESK, TMMOB ve TTB ortak basın açıklaması düzenledi. Kurumlar adına açıklamayı okuyan Ali Ekber Çakar, zirve gerekçe gösterilerek çok sayıda kişinin gözaltına alındığını, ev baskınları yapıldığını ve toplantı ile gösteri yürüyüşlerinin yasaklandığını söyledi.
Bu uygulamaların yalnızca belirli kesimleri değil, toplumun tamamını hedef alan bir baskı politikası olduğunu belirten Çakar, ifade ve örgütlenme özgürlüğünün fiilen sınırlandırılmasının kabul edilemez olduğunu ifade etti.
Açıklamada NATO’nun kuruluşundan bu yana halklara barış değil savaş getirdiği savunularak, darbelerden işgallere ve vekâlet savaşlarına uzanan geçmişinin bunun göstergesi olduğu belirtildi. Dünya genelinde yaşanan çatışmaların enerji kaynakları, ticaret yolları ve jeopolitik çıkarlar uğruna derinleştirildiği kaydedildi.
Türkiye’deki ekonomik ve siyasi krizlerin baskı politikalarıyla yönetilmeye çalışıldığını ileri süren Çakar, iktidarın NATO’nun güvenlikçi politikalarıyla daha uyumlu bir çizgi izlediğini söyledi. Savaş politikaları ile içerideki antidemokratik uygulamaların birbirini beslediğini belirten Çakar, halkın barış, demokrasi ve özgürlük taleplerinin baskı altına alınmaya çalışıldığını ifade etti.
Ortak açıklamada, savaşların ve emperyalist müdahalelerin faturasının emekçilere, kadınlara, gençlere ve halklara çıkarıldığı vurgulanırken, silah şirketleri ve uluslararası sermaye çevrelerinin bu süreçlerden kazanç sağladığı belirtildi.
DİSK, KESK, TMMOB ve TTB, NATO Zirvesi gerekçe gösterilerek sürdürülen gözaltı, ev baskını ve hak ihlallerinin son bulmasını isterken, Türkiye’nin NATO’dan ayrılması ve ülkedeki NATO üslerinin kapatılması çağrısında bulundu. Kurumlar, emek, barış, demokrasi ve halkların kardeşliği mücadelesini sürdüreceklerini açıkladı.
