Haber Merkezi, (SH)
Halep Sivil İşler İdaresi tarafından yapılan açıklamada, ilk grupta yer alan başvuru sahiplerinin 28 Haziran’dan itibaren Dördüncü Sivil Kayıt Bürosu’nda görüşmelere alınacağı belirtildi. İşlemlerin tamamlanabilmesi için aile bireylerinin birlikte hazır bulunması gerektiği ifade edildi.
Kürtlerin statü sorunu gündemde
Kobanê Belediye Eş Başkanı Elmaz Romî, 13 sayılı kararname kapsamında yaklaşık iki ay önce başlatılan çalışmalarla nüfus kaydı bulunmayan yurttaşların kayıt altına alınmaya başlandığını söyledi. Romî, sürecin temel amacının, uzun yıllardır resmi kayıtlarda yer almayan Kürt yurttaşların Suriye vatandaşlığına erişiminin önünü açmak olduğunu belirtti.
Yıllardır süren hak kayıplarının ardından
Suriye’de özellikle Kürt nüfusun bir bölümü, geçmiş dönemlerde uygulanan ayrımcı politikalar nedeniyle vatandaşlık ve kimlik haklarından mahrum bırakılmıştı. Başlatılan yeni süreç, kayıt dışı bırakılan Kürtlerin hukuki statü kazanması açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
