Emek Servisi, (SH)
Ankara’daki eylem alanında konuşan öğretmenlerden Zeynep Demirel, AKP’li yetkililerle yapılan görüşmelerde kendilerine “Size hak verirsek bu emsal teşkil eder” denildiğini aktararak bu yaklaşımı eleştirdi. Türkiye’de bir milyondan fazla işsiz öğretmen bulunduğunu hatırlatan Demirel, öğretmenlerin yıllardır parçalanmış ve güvencesiz çalışma koşullarına mahkûm edildiğini söyledi.
“Gasbedilen haklarımızı geri istiyoruz”
Demirel, öğretmenlerin talebinin yeni bir ayrıcalık değil, geçmişte var olan hakların geri verilmesi olduğunu belirtti. 1965’ten 2014’e kadar uygulanan taban maaş hakkının kaldırıldığını hatırlatan Demirel, somut bir kazanım elde edilmeden açlık grevini ve direnişi sonlandırmayacaklarını ifade etti. NATO Zirvesi sürecinde artan baskılara da dikkat çeken Demirel, iktidarın toplumsal muhalefeti sindirmeye çalıştığını söyledi.
“Verilen sözlere güvenmiyoruz”
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası MYK üyesi Rabia Atbaş ise Eğitim Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan ve AKP Konya Milletvekili Latif Selvi ile yapılan görüşmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Daha önce verilen sözlerin tutulmadığını hatırlatan Atbaş, bu nedenle yeni vaatlere güvenmediklerini belirterek, somut adım atılana kadar eylem alanından ayrılmayacaklarını söyledi.
Gözler Yusuf Tekin’de
Öğretmenler, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in AKP’li yetkililerle yapacağı görüşmeden çıkacak sonucu bekliyor. Ancak eylemciler, belirsizliğin sona ermesini ve taleplerine ilişkin net bir karar açıklanmasını istiyor. Açlık grevinin 10’uncu gününde olduklarını hatırlatan öğretmenler, insanca çalışma koşulları ve özlük hakları için mücadeleyi sürdüreceklerini vurguladı.
